Mellemmåltid / Dessert med kiks og sund topping

Dessert

Denne fine anretning bruger vi både som mellemmåltid sen eftermiddag, som aftensnack og som dessert. Overraskende simpel og altid et hit både hos os selv og gæsterne. Opskriften får i her 🙂

Til en person skal du bruge: 

1-2 Digestive kiks (eller anden kiks fx glutenfri) – 5 spsk. (med top) skyr  – 5 jordbær – 1/2 tsk. vanilje

Fremgangsmåde: 

Knus kiks helt fint, kom dem evt. i en pose og kør den over med kagerullen indtil de er helt smuldret. Rør skyr op med vanlilje og blend halvdelen sammen med jordbær.

Anret i et glas med kiks i bunden, vaniljeskyr i midten og den mere flydende skyr der er blendet med jordbær øverst så den løber lidt ned mellem det andet.

Du kan også tilføje lidt finthakket mandel eller cashew sammen med kiksne for at give den lidt variation.

Simpelt men godt 🙂

Leave a comment

    • Hej Vicki

      Kiksene bliver meget bløde på køl, så jeg vil foreslår at du knuser kiks, putter dem i en pose og så laver de to portioner skyr i hver sin skål og sætter i køleskabet og så anretter når det skal spises 🙂

  1. Har du kendskab til en anden kiks – da digestive ikke er den mest sunde ? Det ser rigtig godt ud ellers

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *